Emnet for vores anderledes uge i år, uge 23, er ”Turist i eget lokalområde”. Der bliver tur til Køge Miniby, tur i naturen omkring Billesborg, til Rytterskolen i Ll. Heddinge og til Stevns Klint (som er med på UNESCOs verdensarvliste).

Der bliver også fokus på Billesborgs historie og så skal Grundtvigs grav besøges. 8. og 9. klasse har egne forløb med repetition og fordybelse. Forløbet er fra mandag til torsdag, fredag er almindelig skoledag.

Hvis vejret holder, bliver der sommerfest fredag den 10. juni kl. 16-19. Sædvanen tro vil der være hygge i parken, fælles spisning, fællessang, underholdning fra trappen med SFO-kor, valgholdet i musik, børnehaveklassen, 5. klasse med spring m.fl. Der vil være kiosk og hoppepude, og selvfølgelig skal vi have en festlig indvielse af cykelstien. Vi samler også ind til vores venskabsskole i Bangladesh med et loppemarked, som 4. klasse står for.

Alle tager mad med til sig selv og én til. Skolen sørger for bestik og engangsservice. Husk at tage fade m.m. med hjem eller læg maden i foliebakker, som kan smides ud.