Man bliver glad af at synge – især hvis vi synger sammen! Forskerne er enige om, at sang er godt for krop og sjæl og mener, at vi burde synge langt mere sammen.
Derfor skal vi i næste uge synge, så taget rejser sig på Billesborgskolen.

I emneugen er temaet nemlig gospel, og vi vil hver dag få besøg af den dygtige sangerinde Annelie Saemala Overbeck, måske bedre kendt som KARUI. Hun kan noget helt fantastisk med sin stemme og lever af at være professionel sanger og musiker.

Måske nogle af jer kender hende fra det Danske Melodi Grand Prix, hvor hun i 2018 deltog med sangen Signals, eller måske har I set hende vinde tv-programmet All Together Now sidste år? Helt aktuel er hun i filmen Aladdin, som i øjeblikket går i biografen. Her ligger hun sangstemme til Jasmin. Annelie elsker også gospel og står i spidsen for et børnegospelkor.

Vi ser meget frem til at lave et kæmpe gospelkor, hvor alle elever fra 0.-7. klasse samt skolens lærere er med. Hver morgen vil Rosie fortælle historien om Den usynlige jernbane, hvorefter eleverne vil blive delt op i tre forskellige grupper for at lære kendte og nye gospelsange på hvert deres niveau. Fællesskabet og glæden ved sang og musik smitter, og vi håber, at børnene vil lade sig rive med og blive overrasket over, hvad deres sangstemme sammen med 150 andre stemmer er i stand til.
Det hele vil kulminere i et brag af en koncert torsdag aften!
Vi glæder os helt vildt!
Mange hilsner
Louise, Melanie og Maria Louise