Til forældrekredsmødet den 26. april holde Johan Linde og Nina Leinum Nørgaard et spændende foredrag om, hvordan vi kan være modkultur til et ekstremt præstationssamfund, hvor de unge hele tiden skal skinne og lykkes.

Unge i dag skal skinne og lykkes – kan de ikke bare nøjes med at være mennesker? Sådan skriver Christian Hjortkjær, som er højskolelærer. Han har valgt af fordybe sig i de unges kultur og spørger om det er denne individualisme og præstationskultur, der gør dem syge med angst, skam og mindreværd, fordi det ikke lykkes for dem at skinne og at være den bedste udgave af dem selv?

Hvad kendetegner denne præstationskultur, og hvordan kan vi som skole og forældre takle denne udfordring?

Johan Linde har i 13 år arbejdet i Undervisningsministeriet og arbejder nu for et undervisningsforlag. Han er læreruddannet og er far til 4 piger.

Nina Leinum Nørgaard, jordemoderuddannet og iværksætter i “Kirke på vej” i Folkekirken og mor til 3. Hun er også formand for skolens bestyrelse.