Teddy Brask har, som frivillig forældre med rigtig god forstand på it, startet sit programmeringshold i fritidsklubben. Hans tilbagemelding:

”De unge har mange gode ideer, arbejder selvstændigt med at sætte indhold og funktioner sammen og det er tydeligt at jo mere de forsøger jo flere ideer kommer der på bordet. Så nu har vi apps til at vise billeder og lyde af dyr, flere versioner af ”pruttepude”/”sjove lyde” apps, en arbejder med GPS og kompas komponenter for at finde vej mellem lat/lon punkter i skoven.”

Tak til Teddy!

Og tak til Jesper og hans lokale advokatfirma, Nørregaard/Mieritz for at sponsorere 4 helt nye Android mobiler!

Opdatering d.4.11.2016

Så er de 2 første Android App’s kodet helt færdige OG lagt ud på ‘App Inventor Gallery’ til frit skue for verden :o)

Det var 2 stolte unger i dag!

Tredje gruppe, der koder på deres anden app, er også godt på vej men ikke helt i mål. Den første app blev en øvelse i, at nogle gange må man bare starte forfra….

Eleverne præsenterer deres produkter for de andre elever i løbet af november. Det glæder vi os til.

image010 image009