I dag havde vi besøg af Bushra på 7 år til vores morgensamling.

Hun bor i Libanon sammen med sin bedstemor. Hun er forældreløs og mistede hele sin familie, da en bombe ramte familiens hus i Homs i Syrien. Hun bor i en enkel lejlighed, som Dansk Flygtningehjælp har skaffet. Hun elsker bedstemor, spaghetti og at gå i skole og lære ting. Hun vil gerne være fransklærer, når hun bliver voksen.

På fredag løber vores 215 børn motionsløb. Og for hver kilometer de løber, kan de gøre en forskel for Bushra og tusindvis af andre med lignende skæbne.

Her til morgen kom vores børnehaveklasseleder, Gitte, forbi med 2 sponsorsedler, hun lige havde fået stukket i hånden. Den ene lød på 150 kr. pr. kilometer, den anden på 20 kr. Sådan! Så er vi allerede godt på vej!

Hiv fat i dit barn her i weekenden, udfyld sponsorsedlen og send den med dit barn i skole på mandag.

(PS: Bushra var ikke på besøg rent fysisk, men med hendes historie og billede fra flygtning.dk)